Funderingar

Tulpan

Jag måste säga att jag tycker redan om det här med att plugga hemifrån – man får ju så mycket annat gjort också! Tog och strukturerade upp livet lite under förmiddagen, och listade allt som ska hinnas med framöver. Skönt att få lite överblick (inte lika skönt att se hur mycket det faktiskt är dock).

Tulpan Läs mer »

Fryser!

Vill ha sommar nu… Sitter och försöker tina upp efter en kväll på agilitybanan… Fingrarna är ännu lite stela av kylan. (riktig vår & sommar, kom nu!) En jäkligt rolig kväll blev det i alla fall, tack vare Anna & Sara som sällskapade. :) Byggde upp några enklare kombinationer. Lite ringrostigt efter långt uppehåll, men

Fryser! Läs mer »

Våga!

På benen igen.! Om än lite skakigt… Har ägnat större delen av dagen i soffan tittandes på film, men nu känner jag mig äntligen piggare. Men usch så rastlös man blir av att ha viljan, men inte orken, att göra saker. Huga.! Har fått lite gjort ikväll i alla fall. Lite företagsplanerande och lite valpfunderande.(omöjligt

Våga! Läs mer »

Valptankar

Fina Cash, pappa till de små i Modjas mage Träningspasset med Petra & Jocke gick kanon. Toppenkänsla genom hela passet.! Hakan i backen under hela platsliggningen, noggrann och fokuserad vid vittringen, lagom aktivitetsnivå i fria följet & gjorde sin bästa hopp-apport någonsin. Anledningen till att Diezel gick såhär bra idag? Jag mår bra! Utan tvekan.

Valptankar Läs mer »

Eget

Har pluggat samhälle i princip hela kvällen, eller ja. Försökt plugga i alla fall, men tankarna vandrar alltför lätt iväg till annat. Framtiden till exempel. Just nu har jag dock övergett pluggandet för ikväll, och sitter istället och kikar på lägenheter, inredningsbloggar och dylikt. Och känner en enorm längtan till att få flytta till, och

Eget Läs mer »

Sommarlängtan

  Idag är en sån dag då jag längtar jättejättemycket till våren & sommaren. Satt och skrev in lite i min kalender förut idag, och insåg snabbt vad fullt upp det kommer vara de närmsta månaderna. KUL och spännande på flera vis, planerna för det här året blir bara fler och fler känns det som. Underbart!  Åh.

Sommarlängtan Läs mer »

Endorfiner

Åh. Vad träning kan göra mycket! Från vill-bara-sova-hela-tiden-känslor till att känna sig peppad, glad och laddad inför en ny vecka, endast tack vare ett pass på friskis följt av lite styrkeövningar hemma.! Gött. :) Veckan ska innehålla mycket lydnadsträning är tanken, för nu ska det anmälas till tävling. Känns kul.! Skrutten kan ju, bara jag

Endorfiner Läs mer »